COMPOSITEURS et INTERPRÈTES

David Adamcyk
Simon Aldrich
Georges Aperghis
Mark Applebaum
Mira Benjamin
Denys Bouliane
Jean-Pascal Beintus
Luciano Berio
Parker Bert
Julien Bilodeau
Taylor Brook
Catharin Carew
Alain Cazes
Ewald Cheung
Chloé Dominguez
Eric Derr
Simon Docking
Ben Duinker
Aidan Ferguson
Sean Ferguson
Michael Gandolfi
Estelí Gomez
Vinko Globokar
Al Halavrezos
Georg Friedrich Händel
Patrick Hansen
Chris Paul Harman
Alexis Hauser
Eitetsu Hayashi
Greg Ho
Aiyun Huang
Ermonela Jaho
Laura Kachurek
Mauricio Kagel
Christian Kesten
Julieanne Klein
Carissa Klopoushak
Hank Knox
Agnieszka Kus
Sara Laimon
Jimmie Leblanc
Suzie Leblanc
Annie Lemay
Philippe Leroux
Stéphane Lévesque
Franz Liszt
Alain Louafi
Fabrice Marandola
Claire Marchand
Isao Matsushita
Mikah Meyer
Donatienne Michel-Dansac
Jana Miller
Kent Nagano
Nicolò Paganini
Liliana Piazza
Giacomo Puccini
Richard Raymond
Cairan Ryan
Ingrid Schmithüsen
Dieter Schnebel
Arnold Schöenberg
Franz Schubert
Marlon Schumacher
Joseph Schwantner
Nola Shantz
Ana Sokolovic
Adam Spencer
Karlheinz Stockhausen
Anthony Tan
Aria Umezawa
Lorraine Vaillancourt
Rebecca Woodmass
Jonathan Woody

Catharin Carew

Catharin CarewEn 2008-2009, la mezzo-soprano canadienne Catharin Carew a notamment incarné Mrs. Grose dans The Turn of the Screw (Le Tour d'écrou) de Britten avec le Aldeburgh Britten-Pears Young Artist Programme, Mistress Quickly dans Falstaff de Verdi avec le Summer Opera Lyric Theatre, Alma March dans Little Women d’Adamo avec la Janiec Opera Company et Bradamante dans Alcina d’Haendel avec Opéra McGill. Celle qui a été décrite comme « une véritable personnalité avec un mezzo à la couleur dramatique et des aigus clairs » (WhatsOnStage, R.-U.) a aussi eu comme projets récents Ms. French Fry dans l’opéra pour enfants Get Stuffed with the Good Stuff avec Tapestry New Opera Works, ainsi que divers ateliers pour des compagnies comme Queen of Puddings Music Theatre, Tapestry New Opera Works et Native Earth Performing Arts. Elle a chanté comme soliste alto dans le Messie de Haendel au Studio Glenn Gould avec la Canadian Sinfonietta, et a été une des deux femmes dans une version mise en scène d’Exercices de style de Jose Evangelista à l’Amphithéâtre Richard Bradshaw du Four Seasons Centre for the Performing Arts avec Queen of Puddings Music Theatre.

Parmi les faits saillants des saisons précédentes figure la création du rôle de Maeve dans The Midnight Court de Sokolovic au Linbury Theatre, Royal Opera House, Covent Garden (aussi avec Queen of Puddings), et Miss Donnithorne dans l’opéra à une seule interprète Miss Donnithorne’s Maggot de Maxwell-Davies avec Pazzia.

Canadian mezzo soprano Catharin Carew’s most recent engagements of 2008-2009 include Mrs. Grose in Britten’s The Turn of the Screw with the Aldeburgh Britten-Pears Young Artist Programme, Mistress Quickly in Verdi’s Falstaff with Summer Opera Lyric Theatre, Alma March in Adamo’s Little Women with the Janiec Opera Company and Bradamante in Handel's Alcina with Opera McGill. Described as “a real personality with a dark edge to her mezzo as well as clear top notes." (WhatsOnStage, UK), other recent and on-going projects include Ms. French Fry in the children’s opera Get Stuffed with the Good Stuff with Tapestry New Opera Works, as well as various workshops for companies such as Queen of Puddings Music Theatre, Tapestry New Opera Works and Native Earth Performing Arts. She was alto soloist for Handel’s Messiah at the Glenn Gould Studio with the Canadian Sinfonietta, and one of two women in a staged version of Jose Evangelista’s Exercises de Style in the Richard Bradshaw Amphitheatre at the Four Seasons Centre for the Performing Arts with Queen of Puddings Music Theatre.

Highlights from previous seasons include premiering the role of Maeve in Sokolovic’s The Midnight Court at the Linbury Theatre, Royal Opera House, Covent Garden (also with Queen of Puddings), and Miss Donnithorne in Maxwell-Davies’ one woman opera, Miss Donnithorne’s Maggot with Pazzia.