COMPOSITEURS et INTERPRÈTES

David Adamcyk
Simon Aldrich
Georges Aperghis
Mark Applebaum
Mira Benjamin
Denys Bouliane
Jean-Pascal Beintus
Luciano Berio
Parker Bert
Julien Bilodeau
Taylor Brook
Catharin Carew
Alain Cazes
Ewald Cheung
Chloé Dominguez
Eric Derr
Simon Docking
Ben Duinker
Aidan Ferguson
Sean Ferguson
Michael Gandolfi
Estelí Gomez
Vinko Globokar
Al Halavrezos
Georg Friedrich Händel
Patrick Hansen
Chris Paul Harman
Alexis Hauser
Eitetsu Hayashi
Greg Ho
Aiyun Huang
Ermonela Jaho
Laura Kachurek
Mauricio Kagel
Christian Kesten
Julieanne Klein
Carissa Klopoushak
Hank Knox
Agnieszka Kus
Sara Laimon
Jimmie Leblanc
Suzie Leblanc
Annie Lemay
Philippe Leroux
Stéphane Lévesque
Franz Liszt
Alain Louafi
Fabrice Marandola
Claire Marchand
Isao Matsushita
Mikah Meyer
Donatienne Michel-Dansac
Jana Miller
Kent Nagano
Nicolò Paganini
Liliana Piazza
Giacomo Puccini
Richard Raymond
Cairan Ryan
Ingrid Schmithüsen
Dieter Schnebel
Arnold Schöenberg
Franz Schubert
Marlon Schumacher
Joseph Schwantner
Nola Shantz
Ana Sokolovic
Adam Spencer
Karlheinz Stockhausen
Anthony Tan
Aria Umezawa
Lorraine Vaillancourt
Rebecca Woodmass
Jonathan Woody

Jean-Pascal Beintus

Jean-Pascal BeintusJean-Pascal Beintus a reçu un accueil unanime et enthousiaste pour le charme et la qualité d’expression de ses compositions. Né à Toulouse en 1966, il a étudié la contrebasse, le piano et la composition au conservatoire de Nice, et aux Conservatoires Nationaux de Lyon et de Paris. Lorsque John Eliot Gardiner fonde l’orchestre de l’Opéra de Lyon en 1983 il le choisit comme contrebassiste.

Les oeuvres de JP Beintus se caractérisent par la diversité des rythmes, la variété de l’harmonisation et la richesse de l’orchestration. Les commandes récentes proviennent de l’Orchestre Philharmonique de Berlin:(He's Got Rhythm: Hommage à George Gershwin), de l’Orchestre National de Russie (Wolf Tracks), Du Hallé Orchestra de Manchester (Couleurs cuivres), du Berkeley Symphony Orchestra (Luna Tree et The Bremen Town Musicians), du Philippine Philharmonic Orchestra (Kobe Symphony, paru après l’autorisation de publication de David Benoit en 2005 -Histoires Orchestrales- sur Peak Records), de l'Orchestre de Paris (Cordes et lames), de l’Etat de Californie (Manzanar: An American Story), du Massachusetts Institute of Technology (Nature Suite), et du Deutsches Symphonie- Orchester de Berlin (Le Petit Prince).

Les musiques de film de Jean-Pascal Beintus comprennent les partitions originales de “The11th Hour” (le Dernier Virage), de Leonardo DiCaprio, Tree Media 2007 film, qui traite des graves problèmes écologiques actuels de la planète, et de “Volpone”, avec Gérard Depardieu, écrit en collaboration avec Frédéric Auburtin. JP Beintus a également orchestré la musique originale d’ Alexandre Desplat pour les films “Syriana”, “The Queen”, et la partition de “The Painted Veil”(Le Voile des Illusions) qui a remporté un Golden Globe.

Un enregistrement de “Wolf Tracks”, musique de Jean-Pascal Beintus, auquel participaient en tant que narrateurs Bill Clinton, Mikhail Gorbachev et Sophia Loren (PentaTone Classics) a reçu en 2004 un GRAMMY Award. Antonio Banderas a interprété la version espagnole de cette oeuvre, parue en février 2007, et les célèbres acteurs russes Oleg Tabakov et Sergei Bezrukov ont prêté leur concours à la version russe récemment sortie.

Jean-Pascal Beintus has won global acclaim for his highly expressive and compelling compositions. Born in Toulouse, France in 1966, he studied double bass and composition at the conservatories of Nice, Lyon and Paris. When John Eliot Gardiner created the Lyon Opéra Orchestra in 1983, he selected Beintus as a founding double bass player.

The hallmarks of Beintus' compositions are their harmonic richness, inventive metrical play, and lush orchestrations. Recent commissions have come from the Berlin Philharmonic (He's Got Rhythm: Homage to George Gershwin), the Russian National Orchestra (Wolf Tracks), the Hallé Orchestra (Couleurs cuivres), the Berkeley Symphony (Luna Tree, Bremen Town Musicians, and Berkeley Images, an impressionist work based on photographs of Isadora Duncan and other dancers in Berkeley’s Temple of Wings), the Philippine Philharmonic Orchestra (Kobe Symphony, which was featured on David Benoit’s 2005 release, Orchestral Stories, on Peak Records), l'Orchestre de Paris (Cordes et lames), the State of California (Manzanar: An American Story), the Massachusetts Institute of Technology (Nature Suite), and the Deutsches Symphonie-Orchester Berlin (Le Petit Prince).

Beintus also arranged “Waltz” from the film The Face of Another, and other works by Toru Takemitsu under commission from Deutsche Staatsoper Berlin. Jean-Pascal Beintus' film compositions include the original scores for 11th Hour, the Leonardo DiCaprio/Tree Media 2007 film on the state of the global environment, and Volpone, featuring Gérard Depardieu, written with Frédéric Auburtin.

A recording of Jean-Pascal Beintus' Wolf Tracks featuring Bill Clinton, Mikhail Gorbachev and Sophia Loren as narrators (PentaTone Classics) received a 2004 GRAMMY Award. Antonio Banderas narrated the Spanish version, released in 2007, and famed Russian actors Oleg Tabakov and Sergei Bezrukov teamed up for the Russian version. Plans are underway for renditions in Italian, French and Mandarin, as well as film adaptations featuring Beintus’ original composition. Since 2004, numerous orchestras in Europe such as the Orchestre de la Suisse Romande, Royal Philharmonic Orchestra of Flanders and the Orchestre symphonique de Mulhouse, and in the United States such as the Saint Paul Chamber Orchestra and the Naples Philharmonic, have performed Wolf Tracks, which has become a staple of family concert programming.