COMPOSITEURS et INTERPRÈTES

David Adamcyk
Simon Aldrich
Georges Aperghis
Mark Applebaum
Mira Benjamin
Denys Bouliane
Jean-Pascal Beintus
Luciano Berio
Parker Bert
Julien Bilodeau
Taylor Brook
Catharin Carew
Alain Cazes
Ewald Cheung
Chloé Dominguez
Eric Derr
Simon Docking
Ben Duinker
Aidan Ferguson
Sean Ferguson
Michael Gandolfi
Estelí Gomez
Vinko Globokar
Al Halavrezos
Georg Friedrich Händel
Patrick Hansen
Chris Paul Harman
Alexis Hauser
Eitetsu Hayashi
Greg Ho
Aiyun Huang
Ermonela Jaho
Laura Kachurek
Mauricio Kagel
Christian Kesten
Julieanne Klein
Carissa Klopoushak
Hank Knox
Agnieszka Kus
Sara Laimon
Jimmie Leblanc
Suzie Leblanc
Annie Lemay
Philippe Leroux
Stéphane Lévesque
Franz Liszt
Alain Louafi
Fabrice Marandola
Claire Marchand
Isao Matsushita
Mikah Meyer
Donatienne Michel-Dansac
Jana Miller
Kent Nagano
Nicolò Paganini
Liliana Piazza
Giacomo Puccini
Richard Raymond
Cairan Ryan
Ingrid Schmithüsen
Dieter Schnebel
Arnold Schöenberg
Franz Schubert
Marlon Schumacher
Joseph Schwantner
Nola Shantz
Ana Sokolovic
Adam Spencer
Karlheinz Stockhausen
Anthony Tan
Aria Umezawa
Lorraine Vaillancourt
Rebecca Woodmass
Jonathan Woody

Julieanne Klein

Julieanne KleinLa soprano Julieanne Klein, qualifiée par le Los Angeles Times d’artiste «expressive», s’est produite dans plusieurs grandes villes nord-américaines telles Montréal, Los Angeles, New York, Philadelphie, Charleston et Washington (DC). Chanteuse polyvalente se spécialisant dans la musique contemporaine, elle interprète également le répertoire classique et les grands oratorios. En 2002, elle fut l’invitée de Music of Changes, un ensemble de chambre dont le travail est dédié aux compositeurs contemporains. Avec ce groupe, elle a interprété les œuvres de Chris Dench, Alba Potes et Roberto Sierra (un ancien Compositeur en résidence au Philadelphia Orchestra). Elle a créé, entre autres choses, Pacem Desiderans de Nick Strimple avec le Choral Society of California, War Prayer de David Sampson avec le Princeton Pro Musica Orchestra et Agauë, une œuvre dramatique écrite à son intention par Emily Hall et Nik Kambeitz pour percussion et dispositif électronique. En août 2004, elle chantait au festival montréalais de musique contemporaine Jusqu’aux Oreilles, une pièce qui sera reprise par le GEMS (Group of the Electronic Music Studio) cet automne.

En plus de ses prestations à l’orchestre, Julieanne Klein chante souvent en récital. Elle a travaillé avec plusieurs accompagnateurs renommés: Michael McMahon, Robin Wheeler, Dalton Baldwin, Martin Katz, Alan Smith et Tom Muraco. Elle poursuit actuellement des études de doctorat à l’université McGill, dont elle est boursière, et s’intéresse particulièrement à l’utilisation de la voix dans les œuvres acousmatiques. En février 2004, elle se classait en finale au prestigieux McGill Concerto Competition.

Recently noted by the Washington Post and the Baltimore Sun for her “flirtatiously manic” and “fearless and riveting” performance of Berio’s Sequenza III, soprano Julieanne Klein is a versatile singer who is renowned for her ability to bring dramatic interpretations and exquisite beauty of sound to music ranging from the oratorios of J.S. Bach to complex contemporary music. A devoted champion of 20th and 21st–century music, Julieanne is a founding member and resident soprano of Montreal’s Ensemble Prima, conducted by Mélanie Léonard. She has performed and premiered works throughout North America and Europe, including Montreal, New York, Los Angeles, Chicago, Philadelphia, Baltimore, Washington D.C., London, Manchester and Hvar, Croatia.

Recent solo engagements include appearances in the Mobtown Modern New Music Series at the Contemporary Museum of Baltimore, a concert of Trevor Weston works with the Washington Chorus, a recital of Schoenberg and Poulenc songs with pianist Martin Néron, a semi-staged performance of Schoenberg’s Erwartung (Ensemble Prima), Poulenc’s monologue opera La voix humaine, Claude Viver’s Bouchara (Ensemble Avenir), George Crumb’s Night of the Four Moons and Ancient Voices of Children (Ensemble Prima), the world premiere of John B. Hedges’ new opera The Girl (Curtis Institute of Music), and Schoenberg’s Pierrot lunaire (Ensemble Prima). In 2007 she toured the United Kingdom performing Pierrot lunaire and Ravel’s Chansons madécasses with the renowned Ulysses Ensemble, sponsored by Britten-Pears / Aldeburgh Music. She also recently toured Southern California, presenting a series of concerts and lectures in contemporary voice and electronic music.

In addition to her longstanding residency with Ensemble Prima and numerous concerts with the SMCQ Orchestra (Société de musique contemporaine du Québec), she has performed with eighth blackbird, Ensemble Contemporaine, Music of Changes, McGill Contemporary Ensemble, Ensemble Avenir, Ulysses Ensemble, Los Angeles Jewish Symphony, Thornton Chamber Orchestra, Princeton ProMusica and the Trenton Symphony Orchestra. She has also been heard in live broadcasts and interviews on CBC and BBC radio.

Upcoming performances include world premieres by David Adamcyk (SMCQ), Zosha di Castri (with the renowned Jack Quartet), and New York composer Ricardo Romaneiro, as well as a concert of electronic vocal music at UC Berkeley. She recently completed her doctoral thesis in the area of voice and live/interactive electronic music at McGill University, and currently is producing and composing electronic works for her own voice.